Bronzérmes szentendrei sárkányhajósok!

2019. június 05.

Magyarország 50 települése – köztük Szentendre – képviseltette magát a Nemzeti Regatta hétvégi futamain Siófokon. A sárkányhajó verseny előkelő, harmadik helyét a szentendrei csapat nyerte el! A rendezvényhez kapcsolódó Települési Ízek Utcájában a szentendrei, dalmát konyha fogásait mutatták be a TDM Iroda munkatársai, a színpadon fellépett a fiatal, kiváló együttes, a ViGaD.

A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) és szervezőtársai által idén negyedik alkalommal megrendezett Nemzeti Regatta – Magyarország Településeinek Vitorlás Fesztiválja fantasztikus hangulatban zajlott 2019. június 1-2-án. Az ország különböző pontjairól 50 település 16 megyéből mutatkozott be a nagyközönségnek, emellett koncertek, főző versenyek, standszépségverseny és rengeteg program várta az érdeklődőket. A hajóállomás és környéke nyüzsgő fesztiválközponttá alakult ezen a hétvégén. Az ország minden részéből érkező látogatók megismerkedhettek a vitorlázással, és közben bemutathatták saját értékeiket is a nagyközönségnek a Balaton partján. A kétnapos esemény házigazdái Ördög Nóra és Borbély Ferenc voltak.

Vitorlás verseny

Szombaton a vitorlás előfutamok zajlottak, ahol eldőlt, hogy másnap melyik 24 csapat mérkőzhet meg a dobogós helyekért. Vasárnap a negyeddöntővel, majd az elődöntővel folytatódott a verseny, végül, a döntőben 6 csapat küzdött meg az érmekért. A települések vitorlásversenyén 1. helyezett Csopak, 2. Alsóörs, 3. Balatonkenese csapata lett.

A vitorlás versenyen is indult Szentendre, bár sajnos első nekifutásra nem jutott tovább a vasárnapi negyeddöntőkbe. Ennek ellenére remek tapasztalatszerzés volt, és jövőre már több rutinnal és felkészültebben indulhat városunk. A vitorláshajó, a Lelkész 7 fős legénységét alkották: Verseghi-Nagy Miklós polgármester, Verseghi-Nagyné dr. Hollai Zsuzsanna, Kéri Mihály, az önkormányzat gazdasági vezetője, id. Dr. Nagy Péter, ifj. dr. Nagy Péter, Szoboszlay András és Szoboszlay Balázs. A kormányost a BAHART Zrt. biztosította a hajók számára. A szentendreiek kapitánya Ugron Gergely volt.

Sárkányhajó verseny

Idén rekordszámú nevezés érkezett a sárkányhajó versenyre, 22 település ebben a versenyszámban is megmérettette magát. A települések sárkányhajó versenyének végeredménye: 1. Baja, 2. Nyim, 3. helyezett: Szentendre!

A versenyről Balázs Attilát, a bronzérmes szentendrei sárkányhajó csapat egyik tagját kérdeztük:

–             Csapatunk magja a Simon család, és páran rendszeresen evezünk, de összességében amatőr csapat vagyunk, ezért különösen örülünk az eredménynek. A tízfős csapat tagjai: Simon László csapatkapitány, felesége, Simonné Deák Hajni és két fiuk, Norbert és Csaba, Rozgonyi Dániel és Bálint, ők apa-fia, Dr. Bimbó Róbert, Klocz Imre és Zoltán, szintén apa és fia, illetve én. Reggelente evezünk a Dunán, és évről-évre részt veszünk a sárkányhajó versenyen, amit korábban a Dunán, pár éve az Omszki tónál rendeznek. Ezen kívül sok versenytapasztalatunk nincs, ezért is nagy öröm számunkra ez a helyezés.
Siófokon 22 csapat mérkőzött meg, szombatra három futam volt kiírva. Szép időnk volt, de nagyon fújt a szél, ezért csúsztak az időpontok, és a helyszín is módosult. Eredetileg a Sió-csatornán mentek volna a futamok, de a Balaton vízszintje az elmúlt időszak jelentős esőzései miatt megemelkedett, nem engedték lezárni a zsilipet, ezért a versenyt a Balatonban rendezték meg. Állóvízen versenyezni alapesetben jó, hiszen nem kell számolni a sodrással, de most a nagy szél miatt meg kellett küzdeni a hullámokkal. Vitorlázóknak jól jön a szél, de sárkányhajóval elég nehéz haladni ekkora hullámzásban. Szombaton két sárkányhajó be is fordult a vízbe. Az időjárás miatt az első napon kilenc helyett délután három körül kezdtük a versenyt, és bekerültünk a legjobbak közé.
Vasárnap délután kettő körül az előrejelzések alapján vártak egy vihart, ami le is csapott, így a versenyt hamarabb kellett befejezni. Aznap három futamunk volt, mindhármat megnyertük. A szervezők az időeredmények figyelembevételével döntötték el a rövidített verseny miatt a helyezéseket. Így összesen négy győzelemmel csak a harmadik helyet tudtuk megszerezni. A másik két csapat időeredményei valamivel jobbak voltak a futamokban. Nem tudjuk, mi lett volna, ha nem jön a vihar… De hozzáteszem: előzőleg felmértük az erőviszonyokat, és láttuk, hogy a döntőbe került csapatok nagyon technikásak, gyakorlottak és erősek. Jó ellenfelet kaptunk, a verseny végére nagyon elfáradtunk, utána kellett pár perc, mire meg tudtunk szólalni.
Szentendre idén vett részt először ezen a versenyen, örülünk, hogy ott lehettünk, és nagyon szívesen mennénk legközelebb is! Van egy amatőr sportegyesületünk, az EHE, azaz Egy Hajóban Evezünk SE, és felmerült bennünk, hogy e sikeres történet után vásárolunk közösen egy sárkányhajót az egyesületnek, hogy az eddiginél célzottabb edzéseket végezhessünk, és felkészültebbek legyünk a következő versenyre.

Hajrá Szentendre! A sárkányhajó verseny befutója:

Videólejátszó

00:00
00:51

Gasztronómiai programok

A kétnapos fesztivál középpontjában a vitorlás és sárkányhajó futamokon túl a Települési Ízek Utcája állt, ahol a csapatok gasztronómiai tudásukat is megcsillogtathatták. Az ötven település közül harminchat mutatkozott be különleges ízekkel. A profi zsűritagok az ételek ízvilágán, a tálaláson kívül az összbenyomást is értékelték. A rendkívül szoros verseny miatt több különdíjat is kiosztottak.

A szentendrei TDM munkatársai a Szentendre a konyhában program fogásaiból adtak kóstolót. A hagyományos bagóca leves és a gibanica mellett a papulét is megkóstolhatták az érdeklődők. Mellé a Kőhegybor rozéjából készült üdítő fröccsöt és rózsás limonádét kínáltak. A szentendrei stand egyébként a „legcsajosabb” kiállító címet is elnyerte a látogatók körében, hiszen a TDM munkatársai – Hidegkuti Dorottya, Lőrincz Ágnes és Kolozs Anna – színben harmonizáló öltözékben kínálták a rózsás termékeket – rózsakrémes macaront, rózsa-málnalekváros linzert, citromos-bazsalikomos kekszet. A fantasztikus édességeket a Sweet Dreams Cukrászda és a Lola Cukrászda készítette.

A vitorlás-hajós fesztiválon a települések a színpadon is bemutatkozhattak, Szentendrét a ViGaD együttes fiatal zenészei képviselték, akik műsorukban a balkán dallamvilágából válogattak.

A vasárnap délutáni eredményhirdetésen adták át a Nemzeti Regatta Fődíját, melyet a szervezők annak a csapatnak ítéltek oda, amely minden versenyszámban elindult és kiváló eredményeket ért el. Idén az összetett fődíjat Nyim települése vehette át.