A Városi Tömegközlekedési Múzeum névre elkeresztelt ipartörténeti szakgyűjtemény 1992. július 14-én nyitotta meg kapuit először a nagyközönség előtt egy 1914-ben épült régi HÉV-kocsiszínben. A kocsiszínt felújították, és átalakították, hogy alkalmas legyen megfelelni legújabb rendeltetésének. A múzeum öt kiállító teremmel, bemutatócsarnokkal, szabadtéri kiállító területtel és egy modellteremmel várja a közlekedés iránt érdeklődőket.
A múzeum Budapest világvárosi rangra emelkedésének, valamint a vidéki nagyvárosok fejlődésének történetét mutatja be a városi közlekedés szemszögéből. A tárlatokból a látogatók képet kaphatnak a magyar főváros közösségi közlekedésének kialakulásáról és fejlődéséről, a mai BKV Zrt. jogelődjeiről, a vidéki nagyvárosok közlekedéséről, a közlekedést kiszolgáló infrastruktúráról (pálya- és felsővezeték-építés, -fenntartás, áramellátási berendezések stb.), továbbá korabeli dokumentumokat és jegyfajtákat is megtekinthetnek. Emellett a gyűjtemény mintegy 60 felújított járművel várja a közlekedés iránt érdeklődőket. Izgalmas élmény lehet a gyerekek számára, hogy a kiállított járművekre fel is szállhatnak.
A járművek között szerepel az idén 120 éves HARASZTI 4-es pályaszámú BHÉV (Budapesti Helyi Érdekű Vasutak) szerelvény, mely 1887-ben készült Grazban, de a BLVV (Budapest-Szentlőrinci Helyi Érdekű Vasút) egyik villamos ikerkocsija is látható a kiállításon, mely 1911-ben a hazai Ganz gyárban épült. Itt van kiállítva az az 1887-ben készült 418-as pályaszámú villamos is, mely 2001-ben a párizsi magyar évadon reprezentálta a budapesti közösségi közlekedés több mint másfél évszázados történetét. A HÉV és villamos szerelvények mellett autóbuszok, egy 1968-ban készült ZIU-5/D trolibusz, számos egykori teherforgalmi jármű, és terepasztal is várja az ide érkezőket. A terepasztalon a Széll Kálmán tér 1942. évi állapota látható.
A gyűjtemény sokak számára nosztalgikus, hiszen – ha a századfordulós, békebeli villamosokkal nem is, de – nap, mint nap sokan látták azokat a járműveket, melyek a hatvanas-hetvenes években olyannyira meghatározták a budapesti utcaképet.