Események betöltése

Mit csinál a szobrász? | Mester: Páljános Ervin | Kreátor #2

2017-10-14. 10:00 - 14:00

Leírás

MIT CSINÁL A SZOBRÁSZ? | Kreátor #2
Pillants be Páljános Ervin műtermébe!

Mester: PÁLJÁNOS ERVIN szobrászművész

Időpont: OKTÓBER 14. | szombat | 10:00-14:00
Helyszín: 2000 Szentendre, Tiszteletes u. 2.
Páljános Ervin belvárosi műterme

Max. 10 fő
Az alkotóműhely ára: 4300,- Ft
Esőnap: Október 15. | vasárnap | 11:00-15:00

Regisztráció: https://goo.gl/forms/3rQ21zRRgjQJHuEc2
– – – – – – –

Szentendrén lépten nyomon találkozunk szobrászati alkotásokkal. Helyiek, környékbeliek vagyunk, mégis kevés fogalmunk van erről a művészeti ágról. Úgy gondoltuk, hogy sokan szívesen bepillantanátok a szobrászat kulisszatitkaiba .

A foglalkozás célja: a technikák bemutatása, kipróbálása Páljános Ervin belvárosi műtermében. Alapvetően nemes fával dolgoznánk (cseresznye, körte stb.), de megnéznénk milyen a kő ellenállása. Ellentétben a korábbi szokással, konkrét „terméket” nem gyártanánk, mert ebben az esetben ez nem olyan egyszerű. A cél az lenne, hogy a műhelyfoglalkozás keretében szerzett élmények, tapasztalatok alapján, aki kedvet érez a szobrászkodáshoz rendelkezzen némi alapismeretekkel (szerszámok, technika stb.), mindezt Páljános Ervin szobrászművész segítségével.
– – – – – –

PÁLJÁNOS ERVIN

1978-82: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mesterei: Somogyi József és Borsos József. 1982: Herman Lipót-díj; 1999: Neufeld Anna-díj, Vác. 1988-tól a Szentendrei Grafikai Műhely tagja. Páljános Ervin egyrészt a par excellence szobrásztechnika hagyományát követve dolgozik, másrészt a formateremtés hagyományát, a mesterséget igyekszik összehangolni a kifejezés modernebb és az őt érdeklő személyes megoldásával. Páljános egységes, kiforrott stílusban készítette a 90-es évek második felében sajátos ingaszobrait Antaiosz címmel. Az Antaiosz-téma szobrászati antiprobléma, hisz feladja a nehézkedés, a stabilitás és a zárt körvonal előnyeit. A függeszkedésből következő bizonytalanság, az anyag “dinamikus” kezelése egyértelműen a modern szobrászat (Calder, Csutoros) stigmájaként értelmezhető.